W dniach 29 – 30 września br. odbyła się autokarowa wycieczka naszej świetlicy do Poznania podczas, której czekało na nas – uczestników w liczbie 46 - wiele atrakcji.

Zaczęliśmy od obejrzenia najstarszej części Poznania gdzie znajduje się katedra, gdzie najprawdopodobniej chrzczony był Mieszko I. Zobaczyliśmy tam też groby jego oraz jego syna – pierwszego króla Polski – Bolesława Chrobrego. Zwiedziliśmy również piękny rynek (trzeci co do wielkości w Polsce) z renesansowym ratuszem. Zrobiliśmy sobie także grupowe zdjęcie przy figurkach koziołków z brązu – symboli Poznania. Bardzo ciekawa była także prezentacja historii miasta z pomocą kolorowej makiety i efektów specjalnych takich jak światło i dźwięk. Po czasie „wolnym”, podczas którego mieliśmy okazję kupić sobie pamiątki, pojechaliśmy do schroniska na kolację i zasłużony odpoczynek.

Niedzielę zaczęliśmy od mszy św. w kościele św. Michała. Potem poszliśmy do Palmiarni, która wzbudziła w nas wiele entuzjazmu. Przez chwilę mogliśmy czuć się jak w prawdziwej tropikalnej dżungli, a to za sprawa panującego w pomieszczeniach klimatu, roślin takich jak palmy, liany czy bambusy oraz zwierząt – żółwi i papug. Mogliśmy także poznać wiele gatunków ryb, naturalnie żyjącymi pod innymi szerokościami geograficznymi (np. piranie lub węgorza elektrycznego). Po wspaniałym obiedzie, który zjedliśmy w restauracji Oberży pod dzwonkiem, o wystroju jak z westernu, powróciliśmy do historii Poznania i Polski. Zwiedziliśmy Cytadelę (dawne fortyfikacje), gdzie obecnie znajdują się dwa cmentarze, jeden poświęcony jest ofiarom protestu robotniczego z 1956r., a drugi lotnikom brytyjskim poległych na tym terenie w czasie II wojny światowej.

Wycieczka ta pozostanie na długo w naszej pamięci i z pewnością wszyscy będziemy ją miło wspominać.

Katarzyna Gierałtowska

W wycieczce wzięli udziali:
Uczestnicy: Rudowska Małgorzata, Zielińska Anna, Zielińska Urszula, Ignatjew Michał, Ignatjew Kamil, Główka Paweł, Główka Tomasz, Dymitrowicz Tomasz, Piwek Bartosz, Twardowski Filip, Bielecka Urszula, Bielecki Jan, Bielecki Adam, Janowska Natalia, Błażejewski Konrad, Adamczuk Anna, Adamczuk Rafał, Pobocha Joanna, Jochacy Julia, Lipińska Dorota, Wróbel Bartłomiej, Wróbel Łukasz, Przybysz Cezary, Przybysz Maciej, Wielądek Cyprian, Kujawa Adrian, Wyczółkowska Iwona, Głowienka Maria, Wachnik Joanna, Błońska Madelina, Maciejczak Artur, Maciejczak Marcin, Stankiewicz Sylwia, Chaberska Sylwia, Panasiewicz Patrycja

Wychowawcy :s. Agnieszka Dąbrowska, Anna Łyżwa ,Alicja Małko, Agnieszka Zielińska

Rodzice: Ewa Główka, Agata Adamczuk

Pomoc młodzieży: Robert Bogucki, Katarzyna Gierałtowska, Joanna Rudowska, Tomasz Rudowski

Zdjęcia wykonywał i do kroniki wybrał Tomek Rudowski

Całość wycieczki organizowała i była jej kierownikiem Pani Jolanta Rudowska.

Serdecznie dziękujemy za wspaniały wyjazd!